Durant molt temps, segons ens expliquen els cronistes de Cerdanyola, el nostre poble era conegut arreu com «el poble del vi». Bona part del terme municipal era cobert de vinyes i el vi era un dels productes més importants d’aquella Cerdanyola eminentment agrícola. Amb el temps, les indústries i els blocs de pisos van anar substituïnt les vinyes i el vi va desaparèixer de l’economia local. Des de fa uns anys, però, això ha canviat. Una petita empresa (anomenada Rabassaires) va decidir iniciar una apassionant aventura: assumir el control d’una de les poques vinyes que encara quedaven a Cerdanyola i començar a produïr vi. El resultat de l’ «experiment» ha estat excel·lent. Si voleu provar el vi de Cerdanyola, el podeu comprar online, a més d’algunes botigues i restaurants del poble. Ara, han llençat un nou producte: el vermut «Flor de Collserola», fet amb flors… de Collserola. A la seva web trobareu tots els detalls sobre aquesta iniciativa, així com la «declaració d’intencions» de l’empresa.


